galeria

Tak pracuję

Gimnastyka korekcyjna

Najwięcej przypadków wad postawy zaczyna się uwidaczniać w okresie wzrostowym dziecka. Gimnastyka korekcyjna jest skierowana głównie do dzieci młodszych nie wymagających jeszcze postępowania rehabilitacyjnego. Są to dzieci, u których wady postawy są wynikiem słabego umięśnienia, czy nieprawidłowego nawyku utrzymania postawy ciała.

Tak pracuję

Integracja sensoryczna

Twórczyni Integracji Sensorycznej A. Jean Ayres (1970) stwierdziła, że integracja sensoryczna jest to długi proces terapeutyczny opierający się na fakcie, że mózg odbiera szereg bodźców płynących z ciała i środowiska. Natomiast jego nadrzędnym zadaniem jest analiza, interpretacja i uporządkowanie bodźców oraz przygotowanie odpowiedniej reakcji. Terapia SI opiera się na pracy nad zmysłami: dotyk, równowaga (układ przedsionkowy), propriocepcja, wzrok, węch, smak. Uporządkowanie doznania zmysłowego oraz odpowiednia reakcja odgrywają bardzo ważne znaczenie w codziennym funkcjonowaniu każdego z nas.
Do najczęstszych problemów dzieci, u których procesy przetwarzania sensorycznego nie funkcjonują prawidłowo należą:

Tak pracuję

Gimnastyka korekcyjna z elementami integracji sensorycznej

Jest to forma ćwiczeń korekty postawy z elementami zabawy i gier ruchowych. Aby podnieść atrakcyjność zajęć wykorzystywane są elementy integracji sensorycznej. Najlepsza nauka to nauka poprzez zmysły. Dlatego podczas zajęć zwracam szczególną uwagę na poprawne wykonanie ruchu w skorygowanej postawie oddziałując jednocześnie na takie zmysły jak: dotyk, wzrok, słuch, węch.